Vyřazení silničního vozidla z provozu
Splnění všech požadovaných náležitostí v souladu s § 12 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění pozdějších předpisů.
Podáním písemné žádosti o vyřazení silničního vozidla z provozu na příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností (ORP) v místě aktuálního pobytu nebo sídla provozovatele.
Obraťte se na obecní úřad obce s rozšířenou působností, v jehož územním obvodu má provozovatel motorového nebo přípojného vozidla bydliště nebo místo podnikání, liší-li se od bydliště, nebo sídlo; v Praze na Magistrát hlavního města Prahy.
Formulář - "Žádost o vyřazení silničního vozidla z provozu a zápis zániku silničního vozidla" je k dispozici na obecních úřadech obcí s rozšířenou působností nebo na internetových stránkách Ministerstva dopravy.
Správní poplatek činí 200 Kč; v případě vyřazení silničního vozidla z provozu z důvodu odcizení se poplatek nevybírá.
Žádost o vyřazení silničního vozidla z provozu je možné vyřídit na počkání; v komplikovanějších případech se postupuje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, kde je obvyklá lhůta vyřízení stanovena do 30 dnů.
Dalším účastníkem může být zmocněnec (s plnou mocí k provedení úkonu) nebo leasingová společnost.
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
Bez časového omezení.
V roce 2023 platí sazby pro místní poplatky stejné jako v předchozím roce:
poplatek za komunální odpad:
500,- Kč za osobu, výjimku tvoří děti, které v roce 2023 nedosáhnou 15 let, pro které sazba tvoří 250,- Kč;
poplatek za psa:
100,- Kč za 1. psa, za každého dalšího 150,- Kč;
poplatky je možné uhradit do 31.3. 2023 hotově v úředních hodinách v pondělí 8:00-11:00 a čtvrtek 16:00-17:00 nebo na účet 25628611/0100, VS je číslo popisné.